Thursday, January 10, 2008

Unexpected Weekend!

Petang jumaat tuh kami balik bp-itupun pas tgk ikhwan n alif da baik dmm.

Kami smpai kul 7.15.Lepas magrib dlm kul 8 kami nk bg adik mkn ubat.Tiba-tiba..

Ikhwan pucat n mengigil2.Tanpa panik dan membuang masa, kami trus stat keta g klinik.nasib baik aku x salin pijama lgi.

sampai klinik, dr check temp.39.7C.Masuk ubat bontot n dinasihatkan ke hosital.

so alif pegang adik, aku drive.kala mlm2 n panik mcm gini, alif mmg out sikit.Hehe..

Kami decide trus ke pantai.kalu kami g GH misti lembab.(sbb da bnyk experience)
Nasib baik kami x lama kt emergency.Dr.Soon (paed) dtg dlm 10 min.Check2 rupanya virus dmm tuh da melarat ke paru2.Expected Pneumonia.

Huh!Pneumonia-i hate that.Late ayah meninggal sbb tu.Aku x tau la mcmna perasaan aku masa tuh.Dgn adik yg menangis kesakitan (tgn kena cucuk jarum), betul2 buat aku yahdu.

Dalam kul 10 lebih baru masuk wad.X dpt double bed, penuh.yg ada 4 beded.Oklah, aku tak kisah.Yg penting adik boleh baring n kami blh rehat.Makan pun belum.

Aku ingatkan terkejut aku mlm tuh da abis rupanya tak.Tgh kami mkn kt tepi katil adik tiba2 mak guard tu tegur alif 'bg ada tetamu'

aku ingat mak aku dtg, sekali aku tgk rupanya makpah - babysitter adik.

La..punyala aku terperanjat.Punyala jauh dia dtg-dri melaka.aku bukannya apa, dia sanggup upah jiran dia suh bwk dia dtg hospital.masa tuh jam da kul 12.30 mlm

Iskk..terharuunya aku..rasa nk nangis.

Sian mak pah dia dtg kejap je dlm 10 minit.jran dia nk keje esok.aku lak dlm wallet cash x banyak, aku sempat bg dia rm50 je.itupun dia tolak bagai nk rak.xpelah, aku x kisah sgt dgn dia sbb dia jaga anak aku superb!

Lepas dia balik kami pun tidolah dgn penuh kepenatan..

oh betul2 unexpected weekend!

0 love me.hate me: