Monday, March 10, 2008

oh PRU

at last keputusan PRU -12 da tau da..

aku stay dpn tv3 the whole night, tpi smpai kul 2.30 aku da x larat da.oh..sungguh aku x sangka begitu keputusannya.aku bukan la pro BN sgt tpi aku x sangka la sampai 5 negeri jatuh ke BA.

mcmana pun ni kira senario baru la utk politik malaysia.bg warga muda mcm aku, mmg la ada bnyk perubahan yg kami nak.tpi aku xnak la bila BA da pegang tampuk pemerintahan, jadi gak mcm pemerintah yg lama.silap2 lagi teruk.

tpi aku suka kata2 dri penganalisis politik mlm ari tuh,gelombang DSAI masih kuat cuma silap, dia kuar dari parti.Dr.M pun pernah kena buang juga dulu tpi dia stay dlm parti smpai la dia jd 1st man.Ye, aku sokong.aku rasa kes DSAI tu antara dia dgn Dr. M tpi akhirnya jdi mcm dia lak anti kerajaan.entahla.

TPM pun bgtau yg kerajaan kena keje kuat skrg sbb da campur dgn BA.Hah!tu aku setuju..setuju sgt.banyak benda yg kerajaan kena buat.aku walaupun keje kerajaan tpi keje bagai nk mati ngajo budak2 poli ni.ni yg depa byr yuran cuma RM300+ je pun belajo malas apatah lg kalu yuran percuma.x tau la aku.kerajaan kena ambik tindakan pd remaja yg malas belajo mcm student poli ni, pd mat rempit yg memekak kt dpn pantai uma aku atau pd penagih dadah ygbersepah yg malaysia ni, bila xde keje pecah uma org curi brg.aku cdgkan buangla mereka ni jauh nun kt zimbabwe atau tanam la mereka hidup2 kt bwh dasar laut malaysia nih.benci sgt2 aku.

so far aku x sabo nk tgk Malaysia 4 next 3 months ni..ada ke bonus yg kami akan dpt nanti?????