Wednesday, July 23, 2008

Grrr..

ohh aku punye la geram..

jumaat lepas aku baru je beli digicam baru.yela semenjak olympus aku dulu kena curik masa uma kena pecah masuk dulu, baru la mgu lepas dapat beli yg lain.

hmmm hai, dahla proses nk beli tu berbulan2 tertangguh.maklumla aku kan cerewet cacing kerawit, itu salah, ini xnak, sana mahal la.hok la hek la.so masa jumaat ptg tu, setelah dipertimbangkan segala benda, kami pun melangkah la ke kedai pakard kt mp tuh.

aku mmg da bajet, digicam kali ni xnak lebih 700.dulu beli olympus tu regenya 1200.mmg aku puas hati.pakai ganas pun maintain.tpi apakandaya jodoh kami x panjang, perompak berkenan tul dgn dia.sob sob.

so setelah membebel ituini dlm kedai tu, aku terus la ambik nikon ntah apa series ntah.mula2 nk ambik brand yg sama, tpi ngenangkan sedih teringatkan yg dulu, so aku nk cari yg lain.samada nikon or canon.

dri dulu aku da usha canon tuh.hui, minat beb.cuma mahal la yarabbi.aku x mampu beli utk kali ni.hehe..

so dipendekkan citer, kami berjaya la memiliki nikon tuh.mlm tu aku sempat la baca manual dia kejap.ok gak la, best gak.

pastu, esoknya aku blk bp.konon nk ambik la gambar bunga orkid mak aku yg tgh kembang tu, belakang??????????

aku on je - kt skrin dia tertera perkataan :

Lens error

hah?bukak manual blk, dia kata off kan semula kalu xleh kena hntar kedai balik.waaaa..******* la, sapa kata brand ni best ni???

kami guna kamera tu x smpai 3 hari da ada prob tu.bengang nya kamiiiiiiii..walla..

senin tu pas keje, trus hntar pakard balik.cina tu punye la ketaq sbb aku da bebel x hingat dunia(sian dia kan).mana x nya, lagi sebulan woo baru boleh siap.

aku hangin bukannya apa, kami ada bnyk siri vacation yg nk start mgu depan ni.so apa guna g bercuti kalu xde kamera?cuba jawab.lagipun krismas ni aku nk blk tambunan.aduhai..

so utk mengcoolkan diriku ini, tokey tu telah meminjamkan aku digicam dia..haha..padan muka dia.

dan aku kata aku akan memunya hinggala nikon aku baik seperti asalnya..

2 love me.hate me:

Ayu Mohamad said...

ahaaaa... aku yang membaca nya pon sakit hati niiii adehhhh

Kopi Suam said...

haah haahh kesian kat apek tu yaya kau keja kan..