Thursday, August 21, 2008

Emak - Umrah 1

Emakku, ratu hatiku.

Mak aku baru balik umrah semalam.Alhamdulillah..

Org tua ni semenjak pencen mmg tiap tahun berkunjung ke rumah Allah.Cuma taun lepas je dia x ke sana sbb aku n intan bersalin.

yg bestnya taun ni mak pegi dgn suma adik beradik dia, FOC!

Best kan?Cousin aku sorang ni mak datin so dia belanja suma makcik/pakcik kami plus family husband dia ke umrah.ada 26 org sumanya dan belanja tiap sorang RM6,800++.so meh la kita kira brp suma skali?

aku mmg respect dgn kak mila nih.dia walaupun kaya masyaallah(aku pernah praktikal kt compny dia, so aku tau gak la brp aset dia), tpi dia humble yg amaaaaaaaaatt.kdg2 aku smpai malu dgn dia.

masa nk bertolak (awat aku gemok masa nih)

trip umrah mak ni ada masalah sket mula2.depa x dpt terbang sekali.10 org pegi dulu kemudian lagi 16 pegi kemudian.ada masalah visa.

aku x kisah mcmana, yg penting mak aku misti sekali g dgn cousin aku akah dgn kak nani sbb mak aku sorang.org lain suma ada couple.so taulah kan, org tua, aku risau kalu dia sakit ke x larat ke hapa.satu lagi waktu nk angkat beg dia kang.atleast kazen aku blh tlg2.

yg bestnya trip mak aku ni, depa disponsor tidur satu mlm kt jeddah.abg ramli(husbnd k mila) rupanya ada share kt hotel Al-azhar tu..isk..isk bnyknya duit dia.

L-R:makjang, acik, mak, akah

ramainya mcm musim haji -mak aku kata

bila tgk gambo2 mak kt sana, tgk kaabah, hati aku rasa rindunya ya allah hai.mcm dipanggil2 pulak utk pegi lagi.aku ke sana dulu masa aku matrik, umur pun baru sweet 19, so dah 14 taun berlalu.mmg dah bnyk sgt berubah.

aku mmg harap nk pegi lain kali nk bwk alif sama.dia mmg excited,jenuh gak bila dia tanya napa kena saie, tawaf dsb.tpi mmg aku target before 40 aku misti pegi haji.aku dah wajib haji dah.

so ni alhamdulilah mak dah selamat smpai, sihat dan gembira bukan main.kami adik beradik lega sbb tuhan mudahkan suma urusan mak.aku cukup bangga bila kak nani n akah bgtau mak cukup kuat semangat dan tabah, kalah depa yg muda2 tuh.

alhamdulilah..

1 love me.hate me:

Kopi Suam said...

Yaya aku pun rasa aku dah wajib haji ni...InsyaALLAH target 3 tahun kena lah bagi jadi kenyataan dalam masa setahun dua ni...