Tuesday, August 05, 2008

Jodoh

Tdi lepas punch out aku bersembang dgn sorang mamat nih.sebenarnya dah lama aku nk tanya satu benda dgn dia tpi ada je halangan kami.

so disebabkan td dia pun menegur aku so aku pun trus la direct tanya.

zid, akak nk tanya, awak dah menduda ye?

aah la kak.dah habis eddah pun.baru tau ek?

tak lah, ada org citer tpi nk tanya sendiri kt awak.apa punca?x nak rujuk balik ke?

tak nak la.x sangggup.akak carikan saya la.bosan gak dok sorang2.

isk.mana la reti aku nk cari.adik akak suh carikan awek pun aku x reti.

pastu kami pun sembang la sambil gelak2 sakan.

zid ni sebenarnya super junior aku.orgnya hensem, rajin cuma dia manja la sket pd kakak senior mcm aku nih.dia pun muda lagi.umur x sampai 30 da menduda.tu yg aku ralat.

ex wife dia pun sama poli ngan kami.zid elektrik, ex dia english.sebenonya ex wife dia pun janda berhias dulu sblm kawin dgn zid.so kali ni dah 2x la c h****** tu jadi janda.hebat la dia.

aku tumpang sedih bila dia citer punca dia divorce adalah disebabkan ex wife dia ada fair dgn lelaki lain.suami org pulak tuh.hisk, nauzubillah.napa la cetek na pikiran.lagi best lelaki tu pun ada kt poli kami, pensyarah hospitaliti.bgus la tuh.

bnyk gak la yg dia meluahkan rasa hati dia.kira berbakul gak nasihat aku bg.pd aku marriage life ni kena bnyk give and take.kena bnyk memahami.aku pun bukan la pakar, taun ni baru nk masuk taun ke6 aku hidup bersama alif.bnyak lagi asam garam yg aku blum tau.

kisah zid ni mmg la aku akan jdikan pedoman.masuk ni dah 2 org member aku prob dlm marriage yg bwk ke divorce.dan masing2 kawin x smpai pun setahun.sungguh la aku sedih.

aku pun bnyk belajar nk tackle marriage life ni dari cousin aku, kak linda.dia ni mmg la betul2 super woman bg aku.kalu tgk mcmna dia handle anak2 dia, famili dia, husbnd dia, mmg aku kagum.2 yg aku mmg bnyk tanya dia kalu aku ada terkehel sket dgn alif.(biasa la, alangkan lidah lagi tergigit, inikan aku anak melayu dgn anak dusun tuh)hahaha..

apa2 pun, untung nasib, ajal maut, jodoh dan perpisahan suma di tangan Tuhan.kita hanya boleh merancang, berusaha dan berdoa.Segala2 nya Allah yang tentukan.

ohh..aku rindunya pd macho man aku yg ada kt perlis skrg ni..arrghh..

7 love me.hate me:

DeLinn said...

amboi yayaaaa heehehhe

Ayu Mohamad said...

Betul le Yaya... aku pon byk kisah2 bercerai ni aku dengo
sedey..and taknak alami apa yg mereka alami
aku pon berdoa agar perkahwinan kite semua ni sampai ek akhirat kelak... (aminnnnnn)
aku pon dah dekat 4 thn ni aku rasa dah nampak byk perbezaan la.. maksudnya awal kawen dulu kerap juga berselisih pendapat tapi sekang ni mcm dah boleh give and take lee...

mudah2an Allah panjangkan jodoh kita semua smpai ke syurga.. aminn

Chenta said...

hem...sesama kita saling ingat-mengigati, sayang-menyayangi..apapun terkehel xpe, jgn putus urat sudah..

ya2 said...

ayu,

alam perkahwinan ni mmg la indah, sakit dan bahagia kan.normal la awal2 taun tu gaduh.tpi dah masuk taun ke3 kita dah boleh paham la serba sikit kan.

nanti bila ko dah melepasi taun ke5, ko akan rasa ohh bahagianya rasa..

mudah2han tuhan makbulkanlah doakan kita selama ini, insyaallah..

ya2 said...

to kak linda,

hehe..betul tu jgn terpatah riuk, terputus urat sudahlah yek..

thanks 4 everything!

dzirhans said...

Yaya .. ko rekemenkanlah kat classmate kita tu ... mana tau ada jodoh ...

Kopi Suam said...

takut tau kalau baca statistik penceraian kat Malaysia ni..masalahnya yang bercerai ni baru setahun dua kawin. kita ni doa2lah yek semoga berkekalan hingga akhir hayat