Thursday, June 04, 2009

Aku yg keMELAKAan..

skrg cuti skolah.da seminggu pun berlalu.aku kalu skolah cuti je, jenuh pk nak bwk anak ke mana.lebih2 skrg kt opis aku nk cuti pon kena berhemah.nyampah betul.


disebabkan ilham asik tanya "napa kita x naik aeroplane ek cuti skolah ni", "napa kita x tido hotel lagi?", "napa kita x mandi kolam pun?" maka mlm tadi kami saje je bwk dia river cruise di sg melaka. dasat weh, da 4 kali kami cium bau sg melaka ni.mau kali ke 5 pakcik yg bwk boat tu halau sbb asal naik boat je kami lakibini asik la memuji melaka berjuta kali sambil terangkan kt ilham bangunan2 tepi sungai tu walau anak aku bukannya paham pun!

cafe2 ala venice sepanjang sg melaka ni.

sayup2 nmpk eye on malaysia

ni eye on melaka
eee..tengokla aku yg dah debab.berat aku skrg mcm aku cukup bulan masa ngandungkan ikhwan.ngeri tak?

melaka ni kecik je, kalu nk bercuti kt sini dalam 2 hari 1 malam da cukup pada aku. kalu cuti skolah, memang ya ampun ye ibu2 bapak2 hotel suma fullhouse.nk lepak resort aku ok gak. FOC.tapi kena bgtau awal la.


aksi sebelum pertengkaran berebut nak duduk dgn alif.budak 2 ni mmg manja dgn dady dia.aku kan mcm singa.2 yg best tu bila jalan2 aku xyah pegang anak.hahaha


masih x puas hati sbb masing2 nk duduk atas pangku.apara..aku seperti biasa, tukang snap gambo sbb da x jaga askar kan.mau kena penangan kalu asik nk duduk lepak je.

esok kami nk balik bp. walau da 3 minggu berturut2 kami blk bp, masih aku terasa excited sbb nk blk jumpa mak kan. tambah dgn suma adikberadik aku blk kali ni sbb ada cousin kami kawin di rengit.harap2 le jumpa sedaramara yg da lama benau rasanya x jumpa. mulut da gatal je nk bergoss.hehehe
chow
selamat bercuti.

7 love me.hate me:

Kopi Suam said...

yaya melaka memang best..aku pun nak try river cruise waktu malam lah wei...heheh heh cuma tak tahan nak cium bau sungai tu aje...

ya2 said...

zira,

walau busuk sg melaka, tetap wangi pd diriku.ewahh..

ko ada blk sini x cuti skolah ni?

dzirhans said...

wooo aku kansellah plan trip gi Venice ...sebab kat Melaka pun dah ada gondola yg best malam2...

Norae said...

salam yaya... wahhh.. jadik duta melaka rupanya ko yea.. hehehe.. nanti kalau kami berkurik kendi kat sana... jangan lupa jadik tourist guide kami ekkk...

selamat ebrcuti & take care

ya2 said...

norizan,

melaka mmg heaven..muahahaha

nora,

aku duta melaka x berdaftar.tauliah dah ada dah..

ko pun selamat bercuti!

Unknown said...

Salam..lama dah tak baca blog ko ni..Tah camne tengok muka Zaini dlm buku APC (member bawak balik)..teringat bloggers ko ni.. Nasib baik mazudi buat link ko..aku pun dah lupa address.

DeLinn said...

yaya
aku memang dah laaamaaa nak naik cruise sg melaka tu tapi tak berkesempatan lagi.

Tak debab pun aku tgk ko, ok je gitu