Friday, February 15, 2008

the valentine's tragedy


smlm valentines.aku bukan la sambut pun, cuma smlm kebetulan bju batik yg aku kim kt kimi da smpai, so ingat tu je lah hadiah valentines.

kt opis spnjg ari aku mcm x brp seronok.mcm2 hal kt opis tpi aku malas nk layan sgt.masuk kelas lg best.ilham pun balik tadika mengamuk sakan xnak g taska.jenuh nk pujuk.

ptg balik keje tu, alif ajak mkn kt melimau, aku malas.smpai teluk mas, ajak lg makan pun aku malas.hati aku berat sgt nk balik uma.mcm ada benda je.

smpai je simpang uma, aku da ternampak grill dpn uma aku da terbukak.sambil menjerit, aku trus berlari tgk.ya allah, lagi sekali ke?

dgn gate dpn da terkopak, pintu dpn lagiiiiiiiiilah, hancur.mangkuk ayun la penyamun nih, kalu ye nk masuk jgn la pecah ranah.bykan grill aku tuh iron rod dia boleh kopakkan.mmg **** la! yg aku lg pelik alarm uma aku tuh lgsung x bunyi.apake mandrem la yg dia pakai.

alif da mengamuk.uma bersepah jgn cakap la.aku bersyukur dia tak angkat sofa ke tv ke pc ke.yg dia ambik cuma 3 benda je.
1.digicam aku.huwa...olympus aku gone with the bloodyhell.
2.handphone standby kami.tensen gak sbb kdg2 bnyk guna tuh
3.kunci dapur aku.isk..isk..itu tanda dia nk dtg lagi tuh.xpe, aku tunggu.mmg aku tunggu..

aduhai, aku da bygkan misti smpai kul 12mlm baru polis settle kes nih.mcm dulu smpai kul 2 pg. so aku cl polis, dlm 10 min polis pun dtg.depa ambik statement la itu ini, pastuh aku bwk ilham g ambk makpah.xkan la mlm nih aku nk tido berempat je kan kt uma.dahla pintu dpn da punah. so aku mintak tlg makpah teman kami.

smbil drive tu, aku muhasabah diri.aku rasa kami da usaha mcm2.kami pasang grill iron rod, pasang alarm satu uma plus 2 motion sensor kt bumbung uma, aku da pagar da keliling uma aku nih dgn ayat2 suci plus garam n lada hitam.apa lagi?kami pasang lampu timer kt keliling uma spya mlm lua uma kami terang benderang.tpi its still happens.bukan kali pertama, tapi nih da kali kedua! arggghhh.

aku kurang sedekah ke?aku rasa setiap bulan, ada aku peruntukkan utk tujuan tuh tpi yelah, mungkin masih x cukup kot.Allah x suka aku asik membazir je..aduhai..

tpi aku kuatkan hati.aku teringat kata2 nih..
ye, tuhan bg aku ujian lg dan aku kena redha.aku bersyukur da 2 kali penyamun tu masuk, kami xde dalam uma.aku plg takut dia masuk ketika kami sdg tido..harta dunia hilang aku blh ganti (tpi bukan 10 ye intan kamera aku nk beli)tpi jgn usik tanakwagu aku.

mlm tuh, pas mgrib aku g report polis.aku bwk mak pah n ilham.alif jaga uma dgn nenek n ikhwan. balik report tu barula suma boleh makan.makngah yam pun dtg satu famili.aku rasa lega dah.

Polis x dpt cari cap jari.chicken betulla.even penyamun tu bongkar tempat cd aku pun masih xde.agak dia xde ibu jari kot.geraam..

lepas polis balik jam da kul 12.30.aku da penat tahap gaban.tiba2 dpt msg, mak on d way balik dgn amat. fuhhh..rasa nk melompat dgr.at least kami ada someone to rely on.

jam 2 pg baru aku dpt tido..terbayang2 di mata aku sekarang ialah kamera baru yg aku nk beli gate n pintu kayu baru yg nak kena ganti. aku nk cari gate yg ala2 org nk pecahkan pun pk 10x.

mlm ni aku nk mimpi yg indah2 je..