Tuesday, May 06, 2008

Ko nak apa?Boy ke Girl?

kat opis aku suma pakat tgh tambah famili member, tmbah askar, dari 2 ke 3.

aku plg ngeri sbb dulu waktu musim dari 1-2, aku pun terjebak sama.ni nak tmbh ke-3 aku rasa nanti la dulu.sbb aku mcm biasa, kalu tmbh misti belah lagi perut.kwang,kwang, kwang.

so nak tmbah askar.ko nak baby apa?boy ke girl?

aku masa 1st pregnant, nak bby girl.minat sgh.aku siap perasan anak aku mmg girl.sbb masa tu aku suka pegang saputgn.geli tak?aku sampai da ada nama.karmila natalie.(alif trus tolak bila aku porpose nama ni)

hehe..aku misti pegang saputgn, yang mana handkerchief(belasah ejaan) tu misti sama colour dgn handbag aku.kekeke..opismate suma pakat nyampah sbb aku ni mmg la bukan jenis mcm pompuan2 ayu gitu, tiba2 ada saputgn.apa barang?

tpi bila scan trus nampak ***, aisey, boy la.trus aku buang saputgn tu sbb xnak baby aku kang awww, mak, nyah..

bila 2nd prgnancy aku x kisah da.boy ke girl asal anak aku sihat dan aku ok.alhamdulilah dapat boy lagi.masa ni sbenarnya aku mmg nak boy.x tau la apasal.dan seperti biasa, bila 1st scan waktu 2 bulan da nampak anunya itu.

ada member aku da 2 girl teringin yang amat nak dpt boy.hubby dia smpai merajuk2 bila 2nd bby tu girl.siap salahkan wife lagi sbb x dpt boy.(apa ada kaedah ke nak dpt boy ke girl) dan kenapa wife lak yg salah?apa wife buat sorang2 ke sampai prgnant?

betul ke orang kata husband selalu nak anak lelaki sbb nak ada waris?betul ke?

ada member aku lak da 2 boy mcm aku.takut nak prgnant lagi sbb takut boy lagi.dia kata anak lelaki tak jaga mak.hmm..aku nampak point tu.tapi jiran mak aku anak dia 5 lelaki.suma bagus2.belaja pandai, keje bagus.jaga mak lagi.

so ada mcm2 versi.aku x kisah boy ke girl.suma anak2 aku akan ku train supaya akan menjaga aku dan alif hingga ke akhir hayat kami.

aku pun bukan jenis suka jaja citer kepandaian anak mcm ada orang selalu buat.betul kan?ada ramai org aku kenal suka mcm tu.anak dia je bagus, anak aku x.anak dia je minum susu, makan segala yg berkhasiat tapi anak aku tak.anak dia je bijak tpi anak aku tak.cett..

sbb tu aku suka kwn dgn org seumur aku nih, sbb depa suma walau gaji tinggi melanggit tapi still,still humble gilababas.aku respect!!

takkan la nak tulis kot anak aku minum susu pediasure, persalinan suma oshkosh, bju uma gap, baju tadika guess dan sebagainya?hehe..aku x le sesaiko tu..tidak..tidak..

eh apa aku merepek ni?so ko nak apa?

tanakwagu ke sumandak?

1 love me.hate me:

Anonymous said...

yaya, aku nak anak jantan.

nanti boleh handle keluarga.

betul tak?