Monday, September 08, 2008

09 September

Ari ni 09.09.08 bersamaan dengan 09 ramadhan 1429 hijrah.

ohh aku dah lama x update.stremyx kt uma tu rosak, aku rasa kena panah petir(tapi alif kata x). kt opis wireless ni mcm begong plus dgn keje 5S ni so aku malas betul nk mengupdate.

tiba2 pagi tadi bertalu2 msg dari ahli famili aku mengingatkan ari ni adalah birthday flower of the torns kami, aisyaa zahraa.

aisya zahraa akhdiat.

tu anak kedua abg aku, satu2 nya cucu pompuan mak aku.hmm, nama je pompuan tpi perangai masyaallah lasak dan ganaznya mcm jantan!

disebabkan dialah yg anak daranya, maka kami mak2 sedara ni slalulah belikan dia gaun la bju kurung la atau apa2 yg bersifat feminin.tpi malangnya, segala gaun ke bju kurung ke suma dia xnak pakai.sluar pendek gak yg dia nak.hehe..

aisyaa ni mengingatkan aku masa aku kecik dulu.aku pon dulu lasak nauzubillah.maklumlah, aku diapit oleh abg aku dan adik aku, amat.sama mcm aisya.so ko tau la cmna kan.mainan aku xde anak patung, suma keta, kayu, batu, panjat pokok dan main lumba lari.huh!(penatnya la mak aku masa tu ek)

hmm, kalu suma 6 cucu mak aku berkumpul, ketuanya mmg x lain bukan aisyaa.sore dia bila menjerit mmg boleh tembus dari tinge kanan ke tinge kiri.aku n intan slalu dgki dia ni, plg suka buat dia merajuk sbb nanti bio dia kena belasah dgn ata dia(abg aku).hahaha..(abg aku slalu menangkan dia)

abg aku mmg la manjakan dia.maklumlah anak pompuan sorang.kebetulan muka pun sama.tu yg plg lawakkkkkkkk.(nanti aku letak gambo dia berdua, sebijik.cuma aisyaa putih melepak)

so aisyaa, happy 4th birhday!kang raya kang makngah bagi la hadiah echah tu yek!

5 love me.hate me:

Kopi Suam said...

iye la yaya aku boleh bayangkan betapa lasak dan ganaznya echaa..samalah cam anak dara aku brutal macam mama dia jugak...

cakap pasal rupa sama..hmm orang kata anak dara aku rupa addy dia..aku tgk cam tak sama entah le..

Norae said...

salam...

yaya ke nie.. dulu satu paras dengan ann yea..

aku nora lee.. classmate ann dulu.. pekabar?

ya2 said...

zira,

org tua kata anak pompuan muka ayah sejuk.bgus la.anak jantan aku sorang muka aku, sorang muka alif.ntah panas ke sejuk aku x tau le.

nora,

hahaha..akhirnya.aku kekadang baca gak blogmu.tpi aku nk recall balik ko ni coursemate aku ke apa ke punye la payah.akhirnya terjawab sudah..iye la aku ingat ko.org kelate mu.

Mai Okinokiyo said...

kak suria, nape semua xder gambo aisya ni...raya ni dia raya mana?

ya2 said...

mai,

haha..gambo dia dlm fon kita, malas nk transfer.

dia raya bp taun ni.bingit la uma!