Sunday, November 23, 2008

1 week to final

(gambo ni xde kaitan dgn entry aku- saje jo aku letak)

Student aku ada seminggu lagi nk final exam.

Masing2 tensen mcm hapa, konon2 x cukup masa nk study.cett. mcm la aku ni dulu bukan student.pelik kan budak skrg, bru buat diploma tpi kecoh ngalah buat master.jumaat lepas aku bru adakan sesi ala2 kaunseling dgn student semester 6 sbb depa dah jdi mcm org psiko.ada ke patut mlm pre graduate ni depa xnak pegi sbb bz nk exam.hampeh betul.

aku rasa zaman belajar adalah zaman plg best dlm hidup la.dan zaman belajau skrg x sama dgn zaman kita belajar dulu.aku dulu, walau homesick, bercinta, bergaduh, still habis gak degree acctg tu 3 1/2 tahun.ni tak, student skrg, asal bercinta sket, misti kantoi semester.ntah apa2.

pastu budak skrg, tiap minggu misti balik kmpung.kang kalu kt kamsis tu ada buat aktiviti, mengamuk sbb x boleh balik.bila dah ngamuk, habis mcm2 vandalisme yg dibuat.haprak tul.kita dulu dpt balik sebulan sekali kira bersyukur.pastu student skrg pakai handphone suma 3G.kalu xde 3G malu x terkira.belajar bodoh xlak dia malu ye.aku dulu zaman U dulu manaada tepon bimbit ni.suma pakai public je.boleh lak kita bejaya ek.

so dah lagi seminggu nk final ni, aku pon seperti biasa sibuk buat PB diaorg.kena submit jumaat ni.tu yg weekend lepas aura marking tu dtg, habis suma paper student aku dah siap marking.hasilnya PB depa aku dah siap, yg teruk kain bju uma aku ada 2 bilik x lipat!

ohh aku rindunya kenangan zaman sekolah, zaman matrik, zaman degree & zaman master aku dolu-dolu..

kenangan, demi kenangan menjelma kini.kau hadir dlm bayangan, lalalala

7 love me.hate me:

!Nt4N said...

hui,kami da tukar link!

si bodo + kuncu2nya komen mcm harem kat blog aku aritu!!

so sila la tuka ye

http://mrsnurhakim.blogspot.com/

DeLinn said...

betul la ya. aku pun rindukan zaman study dulu

aku agree dgn kerenah budak2 skang, lemauuuu dan lemakkk!

Norae said...

salam yaya...

uishh langsung tak sama ngan zaman kita study dulu kan.. besok nak exam.. malam tuh siap lepak D9 lagi.. gossip2.. pastu sambung pulun study.. study last minute..ekekke.. syiok betul zaman kita dulu ekkk

Unknown said...

setuju-setuju banyak lemau, kurang jati diri, komplen no wahid. Ari tu aku buat Dinner Pra Graduan pun komplen..Last2 aku jawab " Kamu ingat kami kebulor ke nak buat konvo koorg...jadi pak pacak pemandu lulusan tu lecturer hanpa tau.."

ya2 said...

ina,

ko dah rasa kan apa yg aku rasa selama ini.hahaha.

depa ni mmg lemau tahap dewa.kalu kita bagi nasihat, bukan nk ikut pun.kita dulu, xde pun pensyarah yg baik hati nk bg kata2 hikmah ke perangsang ke hapa.

nora,

mmg, zaman kita belajar dulu mmg best.tido kalu setakat 4 jam sehari tu normal la kan.ni kurang tido sket, bising mcm x tido 2 hari.

aku yg jadi hangin tuh sbb kebanyakannya budak melayu.tu yg rasa nk mencarut2 je.

rindu la aku kt D9 tu.

rashdan,

bagus ko jawab mcm tu.biaq depa rasa sket.aku pon pernah dulu marah mcm hapa dgn student waktu konvo.adake patut bila aku tegur napa pakai t-shirt dtg konvo, boleh dia jawab, "saya x tau ni majlis formal"

cuba ko bgtau, bodoh ke bangang namanya tuh.

melayu mudah lupa

dzirhans said...

diorang ni hanyut bukan sebab apa, tak nampak lagik apa yg kat depan nun lagi mencabar hidup. kalo pike2 pelbagai masalah keje dsb, sanggup aku balik semula zaman study dulu2 ... 50 tahun pun takpo

ya2 said...

ya benar norizan..

aku pon sanggup balik semula zaman dulu supaya aku boleh dpt anugerah emas uum.hahaha

masalahnya, aku slalu gak bgtau depa cabaran dan rintangan hidup zaman skrg.tpi dah wat mcmna kan, kalu dah hanyuttttttttt.

eh ko da update eh?