Tuesday, November 04, 2008

Ancasa Allsuites Resort & Spa

last weekend kami ada family day kt sini.family day department aku.

kira ni dah kali ke2 aku ke sini, 1st time dulu masa meraikan cousin aku yg dari CAlifornia balik.so best gak la pd aku hotel nih compare dgn hotel lain yg ada di PD. selain apartment dia yg beso dan bersih, kedudukan dia yg kt betul2 belakang pantai teluk kemang.so x jauh nk mandi laut.cuma ari tu pantai tu kotor plus ramai mat2 rempit.

kali ni family day aku jadi urusetia so xleh nk join game depa.tpi seronok la sbb aku incharge bahagian buat goodiebeg utk kanak2.sakan aku membeli jajan la mainan la.layang2 pun aku beli.ye la dah dok tepi laut kan.kira puas hati betul.

aku kan jenis kalu nak g mana2 mmg akan angkut mak n adik beradik aku.seronok ramai2 n bising2 ni.so bila da ramai paham2 je la bila bwk barang menimbun2 esp ration dan segala makanan bagai.bukan x boleh beli cuma pd aku lebih jimat dan senang.kang kalu anak aku lapau, seluk je bakul tu mcm2 makanan ada.tinggal nk makan je.pulak tu ilham n ikhwan jenis kuat berlari kesanasini @ berteromba org johor ckp.jadi asik la cepat lapar.

so layan gambo je ek.aku dah kepupusan idea dah ni.






so sesapa yg nk g bercuti bwk family atau bercuti ramai2 ni bolehla lepak kt Ancasa ni.(nak berkurik kendi pon best sbb ada karaoke n spa) boleh ambik apartment mcm aku ambik atau ambik bilik je pon ok.hotel ni kt pantai telok kemang, kira sebelah je dari tapak pesta PD.

pegilah bercuti, segalanya ada di Malaysia!

5 love me.hate me:

Kopi Suam said...

aku pun ada terfikir nak berkurik kendi di PD cuma belum menyuarakan hasrat kepada yang lain...

berapa rate Ancasa yaya...kat PD kami ada apartment TNB...untuk exec yang 3 bilik camtu RM75/night..untuk staff la

kalau nak kurik kendi ambik satu apartment pun dah cukup..

Chenta said...

Bestnye fmly day + fmly org lain..pass tu makan2, sukan2, bebudak pun gumbira..sponsor lagi..eh eh ade budak mutuk le!!
(kesian, pass holiday masuk wad plak)

Ayu Mohamad said...

aku sukaaaaa p jenjalan reramai jugak
hahahaha syiokkk tauuu

tumismenumis said...

Last week gi PD duduk kat Corus.
Tak perasan pulak Ancasa ni kat mana.
Anyway.. banyak sangat hotel kat sana dan aku suka duduk duduk tepi pantai area situ.

~mazudi.com~

ya2 said...

zira

tu yg aku jeles dgn org yg keje plc.kami org gomen mana ada apartmnt peranginan ke hapa.

ancasa ni kalu ambik satu apt 1 bilik rege dlm 318.kalu apt 2 bilik dlm 518.

baik la kita kurik kendi guna apt TNB.lagi jimattttt.

ayu,

welcome back. gile lama ko bertapa.mmg best kalu jalan ramai2.mcm2 peel, tpi seronok.

kak linda,

alah family day kecik2 je.abg zul punya opis lagi best family day.siap masuk tv lagi.

haah.sian iman.

mazudi,

Corus tu hala ke pekan PD.Ancasa hala bertentangan.dia dekat Poli PD.Corus tu best gak kan.sama la belakang laut.