Wednesday, December 17, 2008

Sabah vs Sesi meminang

Kami akan terbang ke sabah ahad ni.lepak kk dulu kemudian hari senin baru gerak balik ke tambunan.maklum la family alif menyambut krismas so aku ingat nk beli pokok krismas kt kk je.slalu kami pos pokok krismas ke kmpung tpi kali ni saje je nk bawak live from kk.

sambut krismas kt tambunan mcm sambut hari raya haji kt batu pahat.meriah tpi cool.maksud aku depa lebih bersemangat sambut keamaatan compare dgn krismas.mcm kita la lebih best sambut raya puasa kan.

Org selalu tnya apa aku buat masa krismas? slalu krismas eve tu kami bungkus2 hadiah utk donate kt church.nanti masa krismas day tu santa claus akan bg la pd kanak2.aku excited la dlm bab2 mcm ni.bg warga tua, krismas eve ni depa slalu dok melepak smbil minum tuak.depa minum tuak tu ada stail tau.depa x guna cawan, tpi guna straw-sedut dari tempayan tuak tuh.

family alif pg2 buta lagi da bergerak ke church.aku masa ni sibuk la masak apa yg patut sbb depa ni time2 raya bukannya reti ada makan2 best tau.kdg2 aku yg beria siap beli kek la jajan la sbb dah namanya raya kan.lgpun kt sini, aku masak apa pun depa makan smpai habis.so aku suka la.kalu kt sini, aku masak, misti x habis2!hehe


So aku akan stay kt uma MIL aku 7D6N.pastu kami nk berhoneymoon di KK 4D3M.aku x sabar nk g Tip of Borneo kt Kudat tuh.

cantik, kan? Ni la Simpang Menghayau@TOB

.........................................................................................................................................................................

Kami sekeluarga skrg ni mmg tgh sibuk memplanning segala mcm benda utk sesi merisik, meminang dan kenduri kawin yg terakhir dlm adik beradik aku.

dari rayahaji ari tu kami adik beradik, iparduai dah duduk semeja berbincang (sambil bergelak ketawa) tentang tugas masing2. rasa mcm ruginya kawin cepat sbb amat ni ramai lak nk memsponsor itu ini.jeles betul.


kredit to intan atas gambo abg ko nih


So 1st move da selesai.poksu dah call tuan sheikh utk tanya apa2 yg patut.so 2nd move iaitu sesi meminang akan dijalankan minggu dpn iaitu ketika aku menyambut krismas di tambunan.sob..sob...sedihnya x dpt ikut

patut la mak aku slalu risau adik aku x kawin2, rupa2nya bila nk wat kenduri kawin ni penin dan sesaknya kepala rasa.

maka kami pun tgh menghitung hari skrg.tuan sheikh nk suh buat bulan 6 taun dpn, terpaksa la kami postpone vacation ke tgnu masa tuh.haii..

8 love me.hate me:

DeLinn said...

yaya

have fun ye kat kk dan tambunan nanti. syoknyaaa pegi cuti-cuti malaysia.

Kopi Suam said...

Selamat bercuti yaya...enjoy...

ya2 said...

ina n zira,

thanks a lot.

harap2 la cuti2 malaysia ni anak2 aku x buat hal atau demam.

meh la ke sabah!

Chenta said...

Bagus..bagus...tabik spring kat awk sbb pandai bawa diri dan berusaha bersungguh2 menempatkan diri dlm keluarga Alif..
Walau berlainan agama, hubungan tetap terpelihara.

Sebnarnya awk berdua nie saling melengkapi sbb kite tengok Alif pun camtuh, baikkk...sangat kat family dan sedara-mara belah sini.

Ok. selamatlah berbulan madu !

ya2 said...

oh kak lindaku,

tima kasih bnyk2 atas kata2 nasihat dan pujian itu..terharu sungguh diriku mendengarnya(nk nangis pun ada tau)..

toceh, toceh

Mai Okinokiyo said...

kak suria besnye celebrate krismas.haha.kite pun sibuk beli hadiah krismas sbb nak kasik boss kite & anak dia.sbb dia baik sgt time beday nasya ke tak beday pun kasik hadiah.dah tu xkan tak reti2 kan..as long as kepercayaan kite pada tuhan kite dah la..ni tujuan pun nak jaga hubungan baik sesama manusia la kan...

eh tuak tu dr kelapa ek?ke air tapai?masa diorg minum tuak tu awak watpe?minum apa hehehehhe

ya2 said...

mai,

suma bergantung pada niat kan.rasa x salah bg hadiah kt bos awak tuh.dah dia pon bnyk bagi nasya hadiah kan.mmg le patut kena balas balik.dah org berbudi kan, kenalah kita berbahasa.cewahh

tuak tu dari ubi.(samala dgn air tapai).MIL kita mmg buat&jual tuak tuh.sbb tu lah uma dia ramai org melepak smhil minum2.

apa kita buat masa tuh ek?bgus tul awak tanya.

slalunya kita melepak kt dpn tv smbil baca buku atau kita membuta x sedar diri.hehehe.ye lah, xkan nk sama2 mabuk kan.

ni lah namanya pengorbanan dan intergrasi, mai.

the end.

Sitie BUm BUm said...

cantiknye