Monday, January 05, 2009

Isnin yang best

ilham di 1borneo-KK


Semalam, Isnin, 5 JAnuari bersamaan 8 Muharam.


Ilham 1st day sekolah tadika utk 6 tahun. setelah sekian lama bercuti, aku cukup ngeri betul kalu hari ni dia buat perangai xnak g skolah.lagipon dah pindah skolah baru nih, ntah mcna la nanti.


awal pagi lagi aku dah bangun.mmg niat nk kuar awal ari ni sbb takut jalan jamm.dgn x disangka bila aku kejut ilham, dia bangun dan terus ambik air sembahyg.aku dgr dia bgtau dady dia, "abg nk sembhyag la dady"


ohh..sungguh la terharu dgr.at least x sia2 la hntr dia duduk uma atuk dia selama sebulan.sbb masa duduk bp, anak aku ni semb 5 waktu langsung x tinggal!siap belajar ngaji lagi uu..

dan bila ke tadika baru dia, alhamdulillah dia x buat perangai.happy, gelak2 dan ramai kawan.so aku pon senang hati.


so isnin semalam bg aku adalah isnin yg best utk taun 2009 ni.best sbb ilham x ngamuk nk g skolah.hehe


selamat taun baru 2009 dan selamat menyambut kedatangan muharam utk semua.

7 love me.hate me:

Chenta said...

Bestnya, kita tumpang gumbira mimpi ngeri bertukar ceria utk awal taun nie...e'am dah besarlah, rajin-rajin ke sekolah ok. Dan jangan biarkan hidup mummy mu diselubungi ngeri yang sangattt mengerikan. (eeiiiihehehe... hilaian nyiang merapik ).

!Nt4N said...

hehehhehe..bole lak ada si puaka niyang rapik kat sini ye??

terharu bucu bila baca :

"abg nk sembhyag la dady"

credit to atuk!!

ya2 said...

kak linda,

kita mmg suka sgt bila ilham suka nak g sekolah..awak tau la kan kalu da sebulan duduk bwh ketiak atuk dia.makan 6x sehari.2 yg ngeri je.

harap2 la taun baru ni beri sinar bahagia bg kita suma ehh.

bucu,

mmg kredit to atuk.kang iman bila cuti skolah pon boleh la dieksport le uma atuk mili!

apa ke benda niyang rapik tu oi?

Atuk said...

Dah budak nak solat tu bagusle, jangan mak bapak dia pulak liat. Lepas maghrib tu ajar dia ngaji, dapat satu huruf jadilah.
Nak ekspot budak2 tu memang boleh asal siapkan sekali makanan2 kesukaan masing2 dan tukang masak.

Atuk said...
This comment has been removed by the author.
Atuk said...

Credit juga utk Afif yang begitu tegas mengajak dan mengajar e am solat dan doa, sampai nangis2 e am.

Norae said...

salam yaya...

wahhh.. tahun baru.. wajah baru.. boleh tahan...