Wednesday, January 21, 2009

KK dalam kenangan, chewah!

Entry ni dah lama aku simpan.malas tul nk published.hehe.. rasa dah sebulan terperap dlm draft ni sbb aku balik kk ari tu 21/12/08.

Kami balik sabah ari tuh 11hari 10 malam.6 malam kami tido uma MIL di Tambunan dan 4 malam kami JJCM di KK. Tercapai la gak hajat kami utk tido di hotel2 baru kt KK tuh.


Krismas di kg alif kali ni meriah sbb suma family dia ada.lebih meriah sbb anak aku ikhwan jadi perhatian suma disebabkan kengada-ngadaan dia tuh.(lgsung aku xleh marah dia, berapi tul)


Gambo aku x bnyak ambik disebabkan ada "org tuh" lupa bwk charger camera.(lagi la berapi-api) so hajat kami nk g tip of Borneo tu x tertunai sbb bateri kamera kami dah kong.


dari beranda uma MIL- suasana kampung Tambutuon, Tambunan, Sabah

Cucunda MIL bermandi manda di Dewan OrangRamai Keningau


Kami di Imperial Boutique Hotel, KK

Di Promenade Hotel, KK


Bermalam di uma Ana, member sehati sejiwa aku di Taman Bukit Spanggar, KK

Di Tune Hotel 1Borneo, KK



Luggage aku seperti yang dijangka.80.2 kilos.tu dia, MIL aku bg beras(dri sawah dia) seberat 4o kg.jimat mak..tq la mamatua.

Balik kg kali ni mmg kopak banyak la.esp utk makan.lepak KK cuma 4 hari tpi ko tau la makan kt KK tu sumanya mahal.pulak tuh kali ni time orang2 Brunei dtg bercuti ramai2 ke KK so suma benda jadi melambung2.Kalu kt pasar pilipin tu jgn harap depa nk layan org semenanjung ni.mentang2 org brunei beli tanpa tawar2 so depa pandang lekeh la kita ni.buhsan tul.


Kali ni kami balik naik MAS guna waran Alif. ohhh aku tension tul dgn MAS. lepas nih mana2 pegawai kerajaan yg guna tiket waran MAS, baik le kome berhati2.nasihat aku, ko check in la awal. kalu flight kul 3.30 ko check in la kul 12.30 ke.depa mmg mengaku depa masih problem dgn online ticketing ni.

afterall, aku mmg lepak, poket aku kopak teruk balik KK kali ni.Alif ajak balik lagi Keamaatan ni.(gilo apa, poket susut belum sempat kembong lagi)

aku ingat taun dpn nk balik kk bawak suma family aku la. cdg mcm nk g lepas Amat kawin.so mak, diat, amat, intan, bersiapsedia le dari sekarang!

Daa..

5 love me.hate me:

DeLinn said...

best ko ya jenjalan KK

!Nt4N said...

wah2..itu satu ugutan nmpknya!!

ya2 said...

ina,

best dlm x best.hehe.best sbb dpt jalan2 kan, x best sbb duit terbang melayang2.

intan,

tu bukan ugutan, tu adalah cobaaan.

dzirhans said...

ko anto anak ko tadika mana tahun ni?

ya2 said...

norizan,

aku anto ilham tadika TGC kt taman debunga tu.bagus la aku tgk.kira bnyak la improvement anak aku tu.

lama x jumpa manja!