Tuesday, January 15, 2008

Aku geram grr..grr..

Hei..aku geram betul tadi.

Kul 11.20 aku bergegas turun nk ambik ilham.Ntah napa aku gatal g ajak alif dia nak ikut lak.Selalu aku g sorang2.So aku lambat la sampai sbb tgu alif. Dlm kul 11.29 baru aku gerak.Dalam hati ni, aku mcm terasa anak aku misti da berlari keluar skolah.

Hah! kan au dah kata. Naluri mak selalu betul..Sampai je sekolah aku nampak ilham nangis dgn kuatnya kt gate sekolah.

dgn pantasnya aku berlari dukung ilham.kenapa la cikgu dia lepaskan dia keluar padahal aku lum sampai?????????Geram tak tau mcmna nk cakap.

Yg buat aku lagi marah, ada makcik tu diri sblh ilham smbil tgu anak ke cucu dia ntah boleh senyum2 je tgk anak aku nangis.apalah salahnya dia jerit kt cikgu tu kata ada bdk nangis.Kalu x pun pujuk2 la anak aku tuh. Ni dia boleh senyum2.Ntah bodoh ke hapa org tuh.Xde perasaan lgsung.Patutla, org kata rakyt malaysia ni x prihatin.

Kalu la ada org niat jahat, boleh dia culik je anak aku sbb tgk dia merayau2 kt luar skolah.Ya alllah..nauzubillah.

Lepas je aku pujuk ilham, aku berdesup cari cikgu dia. Sorang kata x perasam, sorang kata dia sibuk cari kasut sorang bdk tuh.So aku pesan dgn nada yg amat tajam dan syahdu, cikgu, tolonglah, lain kali jgn lepaskan dia keluar gate kalu saya belum sampai,bahaya.

Hai..ntahlah, aku pun pendidik, aku pun mak.Dua2 perasaan tu yg buat aku slalu berleter kt student aku kalu aku nmpak depa mengukur jalan kt melaka tgh2 mlm.

Janganlah jadi lagi mcm gini.aku smpai skrg terbayang2 ilham menangis!

0 love me.hate me: