Sunday, June 08, 2008

Ilham oh ilham


ari ni kan 1st day skolah, kul 6.30 aku da kejut da anak jantan aku tuh.dia kalu mlm td aku da pesan,pujuk siap2 suh bgun awal, esok pagi tu dia xde hal punya.so pg td pun dia ok je.

masa mandi tuh,aku perasan mata dia bgkak sebelah.ingat kena gigit semut.bila alif check mcm sakit mata.aduhai..mak aku da bising da, hah ni xboleh g skolah ni.kena ikut atuk balik batu pahat ni.hmm, ikut atuk lagi ke??masuk mgu ni aku rasa ilham da ponteng skolah mau makan 3 minggu da.masuk 2 minggu cuti, ko kira la 5 minggu dia x jumpa cikgu dia.kang ada lagi cikgu dia call aku tnya mana ilham?

ilham bila dgr atuk dia ckp mcm tuh trus la memeluk atuk dia bagai.anak aku ni mmg manja dgn mak aku.maklum la mak aku jaga dia dri dia jenguk dunia smpai la umur 3 taun.ni da 5 taun nih, kalu cuti je mmg aku eksport ke kampung. ari tuh dia da sound aku nk duduk batu pahat nak jaga atuk.cess, mcm ia je ilham.

so da mata dia pun sakit, aku pun suh je la dia ikut mak aku.dok sini pon kang satu hal suma jangkit dia.dahla kami menimbun paper final budak nk tanda.dah aku pgi2 tadi dok packing bju dia,mainan segala buku bagai yg nk bwk balik kmpg.hisk..

sunyi la kami lagi.ilham ni mmg la faveret aku.walau ada 2nd boy c ikhwan tu tapi ntahla, lain rasa dia.kami ni mmg ada chemistry org kata.maklumla muka pun sama.bukan bias ke apa, tpi ilham kan anak jantan 1st so no wonder la kalu dia apple aku.huhu..

aku windu tau kt dia..

6 love me.hate me:

Ayu Mohamad said...

memang le yaya.. sebijik muka ko tauuuu :P takpe kata org sejuk... hmm panjang juga akal dia tu nak jaga atuk eh? hehehe

ya2 said...

to ayu,
sob..sob..sob..

aah, atuk dia, dia nk jaga.mak dia, dia bukannya pedulik pun.

bertuah tul anak aku tuh.

DeLinn said...

yaya

aiiii dgn anak pun ada favour2 ke? hehehehe

comei ilham tu

!Nt4N said...

muka cam antu komkom!!

Kopi Suam said...

wei anak lelaki first memang camtu pun..

anak aku pun pantang ad apeluang asyik nak balik kg aje...

PerantauSepi1306 said...

hehehehehe cakit mata le pulokkk baru je nak sekolah kan...dan aku juga paham perasaan rindu pada anakmu itu.. eceh... sedey tau, kan yaya kan..