Friday, June 13, 2008

Melaka yg best (part 2)

wahh..aku makin rancak mempromote negeri aku ek.

ok,selain dari tempat2 best yg dah aku cerita, ada lagi best pasal melaka nih.

apa dia tau?hah, dia ada e-aduan.ko kalu x puas hati apa2 je pasal kerajaan melaka ke kemudahan ke mbmb ke apa ke ko komplen je dlm e-aduan nih.nanti dgn pantas,pihak2 yg terlibat tu ambik tindakan.

aku pon tau sbb adik ipar aku, dia yg buat sistem ni.sbb tu mamat tu dpt bonus durian runtuh angkara e-aduan ni.

aku da komplen 3 benda dulu, dan suma tuh telah diberi perhatian sebaik2nya.

1. aku nk minta guard kt dpn taman uma aku.nama je ada post guard tpi guardnya elek. bila ada guard so mat rempits, pasangan kekasih x boleh masuk area uma aku dgn selambanya.
tindakan : aduan ini telah dipertanggungjawabkan kepada pihak polis.so polis da soalsiasat kami ari tuh dan aku amat2 puas hati sbb jkk taman aku baru ler ambik perhatian

2. aku suh jbtn haiwan melaka ni tolong la halau lembu org kampung sebelah yg suka melepak kt taman nih.akibatnya habis pantai dpn uma tu kotor dgn taik lembu.
tindakan : beberapa siri rush telah dibuat namun setiap kali rush misti lmbu2 tu xde.hampeh betul.

3.aku tlg makpah (babysitter anak aku) dapatkan bantuan jkm.sian ibu tunggal tuh.sepatutnya dia yg dpt bantuan tapi bekas suami dia lak yg rembat.
tindakan : jkm baru sahaja selesai beri dia bantuan RM190 bermula april lepas dan alhamdulillah ringan sket beban dia nk byr bil ijn utk anak dia yg sakit jantung.

so aku akan sentiasa memantau, asal ada apa je yg aku rasa x kena pasal melaka nih, siap la mereka2 yg tak buat keje tuh.

silalah layari :
http://aduan.melaka.gov.my

3 love me.hate me:

Ayu Mohamad said...

cayalah yaya.. aku pon nak buat eaduan ler.. Yaya kasi beso sket tulisan kat entry bleh? harap mendapat perhatian drp empunya blog hehehehehe

dzirhans said...

Hang bukan org JOHOR ker?

ya2 said...

to ayu,
ohh kecik eh?nanti aku adjust balik tulisan tuh.sori ek..

to dzirhan,
lahir melaka la beb..beso je kt johor mcm ko.